28. riječki susret povijesnih automobila

28. međunarodni susret povijesnih automobila
2 svibnja, 2024
MEĐUNARODNI SUSRET – OLDTIMER MOTO RALLY – RIJEKA 15.06.2024.
7 lipnja, 2024

28. riječki susret povijesnih automobila

TRADICIJA NA POVIJESNIM KOTAČIMA

Od Rijeke do Novog Vinodolskog provezla se kolona 88 oldtimera, s više od 150 sudionika, iz Hrvatske, Italije, Slovenije i Crne Gore

Skoro pa će tri desetljeća od prvog pravog i formalnog okupljanja oldtimera u Rijeci, na susretu koji je postao dio tradicije, dio svibanjskih programa u „gradu koji teče“, a svake godine svoje središte na povijesnim kotačima poveže s prekrasnim destinacijama šireg okruženja, uglavnom uz morsku obalu. Bilo je tako i ove godine. Riječka šetnica, gradska „žila kucavica“, Korzo, izgledao je impozantno ukrašen rijetkim primjercima automobila koji, svaki na svoj način, pišu povijest.
Oldtimer klub Rijeka 1996 organizirao je 28. tradicionalni međunarodni susret Oldtimer auto rally Rijeka 2024., u čijem je programu sudjelovalo 88 vozila, s više od 150 sudionika, pristiglih iz raznih krajeva Hrvatske, ali i Italije, Slovenije i Crne Gore. Bile su zastupljene 23 svjetske marke automobila, kroz nekih 38 različitih godišta proizvodnje.
Riječki oldtimer klub jedini je u Hrvatskoj član Hrvatskog oldtimer saveza koji tijekom kalendarske godine, već više od četvrt stoljeća, organizira i auto i moto oldtimer rally, a jedini je i koji uz susret organizira i natjecateljski program u okviru Prvenstva HROS-a. U tom sportskom dijelu ove je godine sudjelovalo 29 automobila, a zadatak su odradili vrhunskom vožnjom spretnosti i točnosti na jednoj od postaja zadržavanja, u Novom Vinodolskom. Do tog povijesnog grada vozilo se dionicom Rijeka-Kostrena-Meja-Hreljin-Križišće-Drivenik-Tribalj-Grižane-Bribir, da bi se s Obale kneza Branimira otišlo u novljansko zaleđe, do obližnje Vinske kuće Pavlomir, gdje se, nakon provezenih 50,6 km, uživalo u eno i gastro delicijama, a najzaslužniji su kući ponijeli priznanja, što ona sportska, što poneko posebno. Stari frankopanski kaštel Grad Drivenik bio je jedno od usputnih mjesta zadržavanja, dok se tek dio automobila, zbog prostornih mogućnosti, svojim izgledom i dojmljivošću „šepurio“ u središtu Novog Vinodolskog, na glavnom gradskom trgu, podno još jednog frankopanskog kaštela.

Uoči samog starta na poziciji ispred zgrade HRT centra Rijeka riječkog Korza, Riječanima znane Radio Rijeke, prigodni program izvele su članice Prvih riječkih mažoretkinja, da bi potom činile svečani špalir ispraćaja. Pozdravnim govorom dobrodošlice Marino Radan, predsjednik riječkog Oldtimer kluba najavio je gradonačelnika Rijeke Marka Filipovića koji je iskazao izuzetno
zadovoljstvo viđenim, kao i tijekom više od četvrt stoljeća ostvarenim u brojnim aktivnostima i projektima Oldtimer kluba Rijeka 1996. Proglašavajući manifestaciju otvorenom Korzo su počeli napuštati automobili čija je „markica kvalitete“ znak ustrajnosti i poštovanja nekih prošlih vremena.

RARITET STAR 103 GODINE – NAJSTARIJI AUTOMOBIL

Najstarijim vozilom slovio je impresivni Hupmobille iz davne 1921.godine za čijim je upravljačem bio ponosni vlasnik Slovenac Simon Rolih, iz Ilirske Bistrice, ali član riječkog Oldtimer kluba.
S tek deset godina mlađim Fiatom Balilla iz 1931.godine ponosio se Riječanin Robert Čulina, a još jedan Fiat Balilla Damira Jelovica upisan je uz 1934.godište. Mercedesi i Fiati različitih godišta prednjačili su brojem s po 15-ak primjeraka svake marke, a vrijedi istaknuti reprezentativni Mercedes 170 SB kojeg je vozio Ivan Barišić, kao i dvije godine mlađi Fiat 500C Belvedere Branka Barbića.
Uvijek rado viđen, sišao s filmskih platna, legendarni DeLorean vidno je prikazivao smiješak vlasnika Alena Španjola, a prostranost i zauzeće najviše mjesta u svakom zaustavljanju, čitavom širinom voznih traka magistralom, pažnju je privlačio najduži i najširi Cadillac Eldorado iz 1974.godine Tomislava Žepine. Teško je probrati, još teže izdvojiti nizom prelijepih primjeraka spomenutih Fiata i Mercedesa, Lancie i Austina, Opela,Citroena, Talbota, VW, Zastave, Peugeota, Triumpha, MG ili BMW, Alfa Romea, Innocentija, Forda, Chevroleta, Cadillaca, NSU, Hupmobila ili prestižnog Porschea.

OPATIJCIMA EKIPNO SLAVLJE

Trećina automobila i njihovih vlasnika ili vozača, uz vožnju itinererom, oprobala se i na ispitima točnosti i spretnosti za sportska priznanja u okviru prvog ovogodišnjeg bodovnog susreta Prvenstva Hrvatskog oldtimer saveza.
Statistički gledano na vrhu ljestvice ukupno se najboljim rezultatom pokazao Roland Krizman iz opatijskog Liburnia Classic Cluba u Alfa Romeu Giulia Super iz 1971.godine, a tek neznatno slabijim njegov klupski kolega Milovan Bučić u VW Scirocco. Svi su automobili bili podijeljeni u pet klasa starosnih kategorija, te dvije zasebne. Najspretnijim iz godišta 1931. do 1945. bili su članovi OTK Rijeka Robert Čulina i Damir Jelovica, a u skupini 15 godina mlađih automobila Branko Barbić (OTK Rijeka) nije imao takmaca za pobjedu. Iz desetljeća 1961. do 1970.godine prvi je bio Dragan Štanger (Liburnia CC, Triumph TR4), drugi Dominik Janeš (AM OTK Stari kotači, Zastava 750), a treći Janoš Konc (OTK Rijeka, BMW 2002). Najbrojnija je bila skupina vozila proizvedenih od 1971. do 1980.godine, a najviše je prikazao Roland Krizman, ispred Milovana Bučića i Andree Weber (OTK Stari kotači, Mercedes 350 SLC). Do pobjede u klasi od 1981. do 1993.gidine proizvodnje stigao je Nino Vaccaro (OTK Rijeka, Fiat X 1/9), ispred Milana Petkova (Splitski oldtimer auto klub, Zastava 750) i Marina Kinkele (OTK Rijeka, BMW 518). Pobjedu među terencima proizvedenim do 1993.godine odnio je Robert Horvat (OTK Stari kotači, Toyota Landcruiser). Pobjedničko postolje skupine vozača izvan konkurencije osvojili su članovi OTK Rijeka Goran Ježić (Fiat 850 SC), Tino Kadmen (Fiat 850) i Vedran Mohorovičić (Fiat 500 Berlina). Ekipnim slavljem „riječki“ su susret okončali članovi Liburnia Classic Cluba Opatija, ispred Oldtimer kluba Rijeka 1996 i AM Oldtimer kluba Stari kotači Strmec.
-Ovo je istinska nostalgija za nekim drugim vremenima. Drago nam je da su sudionici zadovoljni, tim više jer manifestacija ima višestruki značaj, od promocije ljubitelja povijesnih vozila, turističkog značaja Rijeke i primorskog dijela, sve do Novog Vinodolskog, s povijesnim aspektima obilježja drevnih frankopanskih kaštela, sportskih vještina i druženja starih i uspostavljanja novih prijateljstava i suradnje – ponosno je po okončanju susreta i dodjele priznanja u Pavlomiru istakao Marino Radan, predsjednik Oldtimer kluba Rijeka 1996.
Zahvalnice organizatora uručenu su Gradu Novom Vinodolskom i Vinskom centru Pavlomir, posebna priznanja najbrojnijoj posadi koju je iz Italije doveo Deniss Tarlao u Fiatu 900E Combinato (1987.g.), a za najudaljenijeg sudionika proglašen je Dragan Domazet iz Crne Gore, u Rijeku pristigao u Peugeotu 305 SR iz 1982.godine. Promotor, novinar i izdavač, zaljubljenik povijesnih vozila Josip Radić iz Splita, i sam sudionik susreta, kompletom prestižnog časopisa Oldtimer nagradio je Damira Jelovicu i Branka Barbića.

Ovogodišnji auto rally oldtajmeraša Rijeke, tradicionalno priređen u svibnju povodom Dana oslobođenja Rijeke, je za nama. Slijede nova izdanja moto rallya sredinom lipnja, a tri mjeseca kasnije treće izdanje FA-RI izložbe oldtimera u rujnu, u prostorima Export-Delte.

Miroslav KRPAN